Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Isa kan vara dräktig!!

Av Camilla Larsson - 6 mars 2014 07:44

Ja då har det gått några veckor sedan Isa var och hälsade på Zigge.
Hon drog ju äntligen igång sitt löp efter att både Cleo o Cita löpte.
Vi bestämde då att vi skulle åka till veterinären å ta blodprov eller skrapning för att verkligen försöka pricka in rätt dag.
Det var inte det lättaste men efter 2 blodprov o 2 skrapningar så fick vi beskedet att åka.
Sagt o gjort Isa o husse drog iväg för att hälsa på Zigge som hon var till förra året också.
Denna gång gick det väldigt bra efter va 20 min hälsande så blev det en hängning på ca 20 min.
2 dagar senare åkte hon dit igen o nu gick det fortare 10 minuter efter att de kom dit så blev det en hängning på ca 30 min.
Nu har det gått 5 veckor sen första parningen o vi tror att hon är dräktig.
Hon är helt enkelt annorlunda. Hon har blivit rundare eller mer rak kan man säga...inte längre någon midja ? . Hon har visserligen bott hos mina föräldrar i en vecka men min pappa hävdar bestämt att han inte gett henne så mycket falukorv att det är det som gjort henne rundare....
Hon har också blivit lugnare o hon vill inte lika gärna hoppa upp ex i bilen eller i sin bur på kvällen.
Vi ska beställa tid för ultraljud o se om det är som vi misstänker. ..det är ju bra att veta om vi ska få smått eller inte.
Som det är nu så har vi 6 st på intresselistan för valp så vi får hoppas att det blir några småttingar det vore så kul.

För övrigt så är det lite stilla på tävling/ träningsfronten....
Vi tränar lite inomhus men annars blir det mest promenader.... jag själv är dessutom skadad med en inflammation i hälen så det blir inte mycket löpning heller tyvärr.

Men den 22 - 23 mars bär det av till Rättvik. Då ska Cornelia tävla 3 lopp på lördan o Cleo 2 lopp på söndan. Vi ska dessutom övernatta på vandrarhem tillsammans med Mari o Mini o några andra kompisar från Forshaga. Det ska bli kul!

Den 28 mars har jag också fått plats på en kurs för Stina Mattsson på Dogorama med Cleo. Det ska bli kanonkul?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Larsson - 11 juni 2014 21:17

Tänk va tiden går... de 8 veckor som vi fick med våra små yrväder gick såå fort och plötsligt flyttade de hemifrån och drog vidare mot nya äventyr. De åkte för ja 3 veckor sedan nu men som sagt tiden flyger iväg så jag har inte hunnit blogga sen de...

Av Camilla Larsson - 8 maj 2014 14:47

Tänk va fort tiden går. På söndag blir våra små fyrbenta 6 veckor o det är bara 2 veckor kvar tills de ska lämna oss för nya hem! Det kommer att vara med blandade känslor som jag skickar iväg dem..... Mycket har hänt med dem sen sist. De busar oc...

Av Camilla Larsson - 20 april 2014 20:57

Idag är valparna 3 veckor. Igår fick de flytta ut i köket och idag har de fått smaka på köttförs med äggula o lite olja i. Att flytta ut i köket var först lite läskigt men det har gått jättebra! Att smaka på köttfärs var inga problem det var sup...

Av Camilla Larsson - 12 april 2014 14:37

Då har valparna öppnat och de växer så att det står härliga till. Isa är en jätteduktig mamma och tar hand om dem på bästa tänkbara sätt! Om ungefär en vecka planerar vi att de ska flytta ut i köket men vi får se om Isa tycker samma sak. Hon är...

Av Camilla Larsson - 1 april 2014 20:45

Nu har valparna blivit 2 dygn och de äter o växer så det knakar :) Jag lägger in bild på var o en. Bild 1 Tik som ska heta Ackra Bild 2 Hane som ska heta Acke Bild 3 Tik ska heta Amanda Bild 4 Hane namn ej bestämt. Se o njut :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards