Alla inlägg under november 2012

Av Camilla Larsson - 20 november 2012 21:40

Ja nu var det ett tag sen igen! Fasen jag hinner inget känns det som.
Ja vad har hänt... det största som hänt är väl att Isa har startats på jaktprov. Först så startade hon på hemmaplan den 1 nov o gick då till ett 3:e pris med bara 10 min kvar till ett 2:a pris. Otur nog så tog tiden slut så husse fick blåsa in henne på fullt drev. De får nämligen bara vara ute till kl 14 på provdagen.
Lördagen den 3 nov var det dags igen. Nu startade Isa i en klubbkamp mellan Värmland-dals beagleklub och Beagleringen Östfold och Beagleringen Östlandet samt några andra hundar av annan ras. Som alla var kortbenta drivande. Den här dagen räckte tiden till! Isa vann hela provet!! Hon gick till 1:a pris med 172p av 180p möjliga. O det som matte var mest imponerad av att husse blåste in henne på drev på 650 meter vilket gav full pott i lydnad. Tänk om hon kunde visa den lydnaden hemma !!
Nu har vi bestämt att vi eller rättare sagt Johan ska leta hane o förhoppningsvis kan vi ta valpar på lilla Isa redan till vpren. Vi har flera som är intresserade av valp.
Längre ner en bild på hur Isa firar sina bravader i skogen.
Självklart framför kaminen.

Så vad har hänt mer....jo i slutet av okt så var jag till Lillerud o körde både Cornelia o Cleo. Det var en liten inoff men men det är bra med träning. Det jag är mest nöjd med var Cleos felfria lopp i agilityklassen. Hon gick in o slog Cornelia vilket i o för sig inte var svårt då Cornelia var hur flamsig dom helst. Andra loppet blev en andra plats för Cornelia o en disk för Cleo men jag är ändå nöjd. Cleo får ju dgentligen inte dtarta än då drt var en liten tjuvstart. ;)

Så till sist till workingtestet. Ja vad ska jag säga...där hade vi egentligen inget att göra. Det var enligt mig en ren jäkla lydnadtävling men med jaktmoment. Jag får trösta mig med att vi inte kom sist o att vi fick in alla dummies! Sen vet vi ju vad vi ska träna på....fotgående , fotgående o åter fotgående! Så jä.. tråkigt men men ska man träna jakt så kanske det är ett måste! Undrar just varför jag väljer agilityträningen oftast ;)
Ha det bra nu ska jag sova o de fyrbenta också !

Ovido - Quiz & Flashcards