Alla inlägg under februari 2012

Av Camilla Larsson - 29 februari 2012 08:37

Ja jag uppdaterar inte speciellt ofta men nu äntligen kommer här ett inlägg iallafall.....


Härom dagen vara jag ute och tränade lite apportering med både Cleo och Cornelia.

Jag är ju inte så duktig på detta känner jag men men det börjar arta sig....

Här kommer lite bilder titta och njut ...nog ser man att båda springarbrudarna tycker om det!!


               

Efter träningen tog Johan bilder på oss ...

   


Igår var jag och barna och våra fyrbenta nere vid sjön och njöt i solen.

Jag och Minna tränade med Cleo och sedan åt vi fika och njöt.

Efter det så tog vi en promenad där hundarna fick springa av sig...nåjag springerbrudarna iallafall. Isa fick minsann gå i koppel annars hade det nog blivit rådjursjakt vilket inte är tillåtet enligt husse!!

Här några bilder på hundarna tagna med min mobil...

     


När vi gick hemåt på promenaden så tog vi vägen längst isen... och ja vad ska jag säga det är något med barn och vatten!!!  =)

   


Cornelia har precis gått in i löp och är inte det typpiskt när svärmor ska vara här och passa dem och dessutom har med sig sin hanhund.....  ajaj se till att ha dem isär för springer- taxblandningar vill vi inte ha..=)


Nu tar hela familjen semester och drar till Gran Canaria!!! 

Av Camilla Larsson - 8 februari 2012 21:48

Ja nu var det verkligen länge sen sist o jag vet knappt vad som hänt under dessa veckor.... I januari hade Torsby bk hemmatävling och jag sa innan att jag tog denna tävling för mig o Cornelia mest som träning. Och det var kanske bra för gissa vad jo vi tog vår 2.a hopppinne i hoppklass 2.... o jag är hur stolt som helst... I mitten av januari var jag o Cleo till hennes uppfödare i Fjugesta. Det var en jaktträningshelg med JIS jaktspaniels i sverige. Vi delades in i 2 grupper o vi kom i gruppen med unga hundar upp till 10 måndader tillsammans med 10 andra hundar. Vi tränade grundlydnad o ja vad ska jag säga jag upptäckte verkligen att vi har tränat lydnad alldeles för dåligt...=(  Cleo var helt ofokuserad och betydligt mer road av att se på alla andra. Men men vad säger man ..jag vet vad jag ska träna på o social träning fick vi iallafall... På eftermiddagen den dagen fick vi alla gå med på ett träniungsjaktprov som åskådare tillsammans med våra hundar. Snacka om att Cleo var trött när vi åkte hem..=)

En jättelyckad dag , kul att träffa hennes uppfödare samt 5 syskon ur samma kull.


Vad har vi gjort mer... ja förutom flera sköna promenader där mina barn kört snöskoter, Cornelia o Cleo fått springa lösa o Isa i långkoppel ... så har vi varit i stallet några gånger o tränat. Jag har kommit igång så smått med Cleo o det har fungerat jättebra. Cornelia o jag har ägnat vår träning åt högerslalom som äntligen tycks släppa=)


Höll på att glömma i början av januari var jag o Cornelia på kurs för Veronica Bache o det var kanon.


Nu slutar jag skriva o lovar att l'gga in lite bilder nästa gång.

Camilla

Ovido - Quiz & Flashcards