Alla inlägg under mars 2013

Av Camilla Larsson - 17 mars 2013 08:45

Igår var jag o Cleo ner till säffle o tränade. Det var en kanonbra dag! Vi var 9 hundar som tränade plus ett gäng retrivers som var med... med i gänget var vi hela 5 st ur Cleos kull. Det var Christian med Cindy o givetvis var även mamma Gin o pappa Ben med. Det var också Sandra m Gemma, Johnny m Charlie o Katarina m Ted. Jättekul att träffa alla!
vi tog en syskonbild o Cleo är i mitten...

 
Fram till lunch tränade vi lydnad och det var jättenyttigt. vi tränade stadga,fotgående (som verkligen behövs), stoppsignal , inkallning där hundarna satt huller om buller o fick springa förbi bpde varandra o utlagda dummies! Det gick jättebra!
Resultatet av träningen blev att jag var mycket nöjd men att jag återigen fick bevis på att jag måste träna stoppsignal o fotgående som sagt!
Efter lydnadspasset så grillade vi korv då Christian bjöd på korv. Vi tog också en vilopaus i solen på våra sittryggsäckar. Efter lunch var det dags för sökträning där det fanns vittring.
Sökträningen gick bra o Cleo tyckte att det var såååå kul! Som andra gånger såg jag att när det luktar gott så händer det att hon lättar tappar kontakten med mig. Därför lärde Katarina mig en kanonbra övning på eftermiddan som gick ut på att jag fört skickar henne åt ex höger sedan stoppsignal i mitten. Sedan ut åt andra hållet o snabbt stoppsignal i mitten, vidare åter till höger osv...
Ganska snabbt fattade Cleo galoppen o drog sig själv mot mitten o det är ju så hon ska jobba.
Verkade vara en jättebra övning! Tack så mycket för hjälpen Katarina!
Kvart i fem på eftermiddag efter en träningsdag på nästan 6 timmar bar det av hemåt!
Tack alla för en kanondag o tack Annette återigen för att du drar med mig till Säffle å försöker göra jägare av mig ;)


Cornelia då ja hon var iväg till Lillerud på en inofficiell agilitytävling o efter många om och men så var det Caroline som körde henne. Såhär var det...för några veckor sedan så bestämde Amanda o jag att Amanda skulle köra henne så att både Cornelia o Amanda fick några lopp i benen. Men så i torsdags fick Amanda erbjudande om en valp som hon tackade ja till! Valpen blev då levererad till Lillerud o då kunde inte hon köra Cornelia. Jättekul för Amanda att hon äntligen fått tag i en bra valp o mycket tack vare Björn som lagt net sig o letat valp från bra bra kennlar till henne. Nu har hon alltså fått hem lilla Win så jag å barna ska dit å se på henne senare idag.

 


Alltså kunde inte Amanda köra Cornelia o då bestämde vi att Caroline kunde köra henne. sagt i gjort...de kom imål båda loppen o kom 2:a o 3:a o fick med både pris o rosetter hem. Jättekul ..det enda som körde ihop sig var slalomingången. Caroline sa att det var svårt att veta hur mycket hon behlvde visa Cornelia i slalomet o det förstår jag för hon har aldrig kört henne förut. Men det visar ju också att Cornelia börjar bli säker då det går bra även med någon som inte ens tränat med henne.


Å sist alldeles nu så drar Isa o Johan iväg ner mot Mariestad...för nu ska Isa få hälsa på Zigge!
Vi får hålla tummarna att de tycker om varandra o att allt går bra! Igår var hon till Acke för att se hur hon betedde sig o då hade hon gärna skaffat bebisar med honom enligt husse så vi får hoppas att hon känner lika för Zigge! :)
Återkommer med detaljer....
Nej nu ska jag fixa frukost kl 10 ska jag ivög o ha privatlektion i grundlydn
ad o i eftermiddag är det träning i Sunne!


Ha det bra vi hörs!//Camilla

Av Camilla Larsson - 14 mars 2013 21:55

Nu var det ett tag sen å vad har hänt...jo Cleo har opererat sin svans. Fast det kanske jag redan skrivit ...jaja hur som helst så upptäckte de dessutom vid operationen att hon var jätteful i halsen! Så inte nog med att hon kapat svansen o den skulle läka nu blev det dessutom antibiotika i 10dagar för halsen. Å svansen har krånglat som bara den...nu 5 veckor efter operationen är den iallafall fint läkt. Vi träffade veterinären idag. Å halsen är också bra! Yes nu är det bara att köra på o sen vänja av med struten så att Cleo förstår att man inte får slicka på sin lilla svansstump.

I söndags var vi på träning i sunne. Vi hade som en liten tävling o Cornelia gick jättefint i första loppet! Riktigt riktigt snabbt o med bra flyt. I andra loppet körde slalom ihop sig...vet inte vad...hon klev ur i slutet o vi tog om o tog om ....ahhh jag blev så trött vet inte vad som hände! Nåja det är ju så att hon går bäst i ett varv. Tjat är inget för " Nelia" inte! Nu får vi se hur det går på söndag då vi ska köra igen.

Å sust..alldeles nu så är Isa o hälsar på en hanhund för att se om hon är i höglöp! om det är så ska hon o husse dra ner mot Mariestad imorgon för att träffa Zigge! Då får vi hålla tummarna att allt går bra så kanske det bli beaglebebisar i maj :)

Nej nu slutar jag skriva o återkommer med detajer nör Isa varit iväg å hälsat på Zigge!

Ha det bra // Camilla

Ovido - Quiz & Flashcards