Alla inlägg under mars 2014

Av Camilla Larsson - 30 mars 2014 21:58

Idag fick Isa 4 söta, välmående o fina valpar.
2 av varje blev det o allt gick jättebra!
Isa var lite orolig innan första valpen kom men sen tog instinkten vid och hon skötte allt galant.
Nu sover de sött alla i lådan inne i sovrummet.
Någon bild kommer här och fler kommer om någon dag när vi landat i allt ?

Av Camilla Larsson - 29 mars 2014 09:06

Igår var jag o Cleo på kurs vid Dogorama i Karlstad. Det var Stina Mattson som bland annat tävlat VM som höll i kursen.
Det gick jättebra tycker jag och trots att det var svåra saker som vi gjorde så är jag jättenöjd!
Det jag fick med mig var att våga lita på min hund, träna på plockhanden så att hon verkligen tar den, jackos är bra! Och sen så ska vi träna in ett kommando för bakombyte. Jag har bestämt att der får bli "bort" som får bli det kommandot.

Det var med andra ord en jättebra kurs med trevligt sällskap ?

Nu försöker jag lägga upp en film från igår få se om det fungerar.


Sedan så går vi i väntans tider. Isa växer o växer. Hon har nu börjat boa in sig i sin valplåda i vårt sovrum. Imorgon ska vi göra klart den helt med ribbor o allt.
Hon har sovit i vårt sovrum hela veckan nu o iinte en enda gång har hon försökt hoppa upp i sängen. Hon inser väl helt enkelt att hon är för tung ?

Lägger även upp några bilder.

Visst ja höll på att glömma...Förra helgen var vi i Rättvik o tävlade med goda resultat.

På lördan körde Cornelia vilket resulterade i en 7.e plats i ena hopploppet. I det andra hopploppet i klass 2 kom hon 4.a och tog sin 4.e hoppinne! ? Duktiga Cornelia .

På söndan så tävlade Cleo. I agilityloppet missade vi pinnen med en vägran. Mattes fel helt o hållet ?

Men i hopploppet gick det bättre. Där tog hon sin 7.e pinne.

Nu ttror jag att jag flyttar upp henne även om vi inte är klara i agilityklassen.

Ha det bra så skriver jag mer när bebisarna kommit ?

Av Camilla Larsson - 20 mars 2014 10:25

Vi tror absolut att Isa är dräktig trots att vi inte gjort nåt ultraljud.
Vi hade tänkt göra ett för att verkligen vara säker men vi hoppar det. Hon har växt som bara den. Spenarna är svullna o lite rosa vilket är tecken på dräktighet. Igår såg jag att juvren också har växt dessutom tyckte jag bestämt att sparkade lite lätt mot min hand häromkvällen ?
Idag är det 7 veckor sedan första parningen så nu är det inte länge kvar.
Nu till helgen ska vi göra klart valplådan o en som vi känner kommer och lägger in en matta i lådan på söndag så att den blir tätt.
Nedan lägger jag in några bilder.
Den första på Zigge. Inte en så bra bild men så ser han ut iallafall.
Sedan några bilder på Isa med sin mage ?
Ha det bra så länge....

Av Camilla Larsson - 6 mars 2014 07:44

Ja då har det gått några veckor sedan Isa var och hälsade på Zigge.
Hon drog ju äntligen igång sitt löp efter att både Cleo o Cita löpte.
Vi bestämde då att vi skulle åka till veterinären å ta blodprov eller skrapning för att verkligen försöka pricka in rätt dag.
Det var inte det lättaste men efter 2 blodprov o 2 skrapningar så fick vi beskedet att åka.
Sagt o gjort Isa o husse drog iväg för att hälsa på Zigge som hon var till förra året också.
Denna gång gick det väldigt bra efter va 20 min hälsande så blev det en hängning på ca 20 min.
2 dagar senare åkte hon dit igen o nu gick det fortare 10 minuter efter att de kom dit så blev det en hängning på ca 30 min.
Nu har det gått 5 veckor sen första parningen o vi tror att hon är dräktig.
Hon är helt enkelt annorlunda. Hon har blivit rundare eller mer rak kan man säga...inte längre någon midja ? . Hon har visserligen bott hos mina föräldrar i en vecka men min pappa hävdar bestämt att han inte gett henne så mycket falukorv att det är det som gjort henne rundare....
Hon har också blivit lugnare o hon vill inte lika gärna hoppa upp ex i bilen eller i sin bur på kvällen.
Vi ska beställa tid för ultraljud o se om det är som vi misstänker. ..det är ju bra att veta om vi ska få smått eller inte.
Som det är nu så har vi 6 st på intresselistan för valp så vi får hoppas att det blir några småttingar det vore så kul.

För övrigt så är det lite stilla på tävling/ träningsfronten....
Vi tränar lite inomhus men annars blir det mest promenader.... jag själv är dessutom skadad med en inflammation i hälen så det blir inte mycket löpning heller tyvärr.

Men den 22 - 23 mars bär det av till Rättvik. Då ska Cornelia tävla 3 lopp på lördan o Cleo 2 lopp på söndan. Vi ska dessutom övernatta på vandrarhem tillsammans med Mari o Mini o några andra kompisar från Forshaga. Det ska bli kul!

Den 28 mars har jag också fått plats på en kurs för Stina Mattsson på Dogorama med Cleo. Det ska bli kanonkul?

Ovido - Quiz & Flashcards