Alla inlägg under juli 2012

Av Camilla Larsson - 28 juli 2012 21:29

Idag har vi varit på fjället i 3 1/2 timme. Det har regnat o det har varit mygg men varit bra ändå. Barna har gått på som bara den o även de fyrbenta... Alltså Cleo har ju hur mycket energi som helst. Både Isa o Cornelia har gått lugnt i koppel men Cleo har farit runt som en virvelvind till Cornelias stora förtret. De har nämligen suttit tillsammans i en förgrening.
vi åt lunch ute som vi lagade på spritkök o då tog hundarna en välförtjänt vila... nåja springerbrudarna iallafall... Isa grävde o stod i ... det kunde ju ha funnits nåt spännande i riset o jorden.
Här kommer några bilder från dagen.

Av Camilla Larsson - 27 juli 2012 19:27

Ja då börjar vår andra dag i Idre lida mot sitt slut. Idag vaknade vi av att det smattrade på taket. Typiskt ösregn o vi som planerat en tur på fjället.
vi tog en morgonpromenad jag o hundarna. Förbi Ica o receptionen och sen hem.
Efter fikat så drog vi till fjället. vid halv 12 så anlände vi till parkeringen för att bestiga Lillnipen. En liten topp men det räckte med barn o hundar. Det var hur disigt som helst men sen klarnade det upp.

Av Camilla Larsson - 26 juli 2012 21:39

Innan åtta imorse styrde vi vår minst sagt överfulla bil mot Idre. 2 vuxna, 2 barn o 3 hundar plus en massa packning. idag har vi varit vid sveriges högsta vattenfall Njupeskär o hundarna skötte sig jättebra.
När vi sedan kom till Idre fjäll så gick vi en tur senare på kvällen o fick då se renar på nära håll.
Mycket bra träning för de fyrbenta o då framförallt för Isa .

Av Camilla Larsson - 23 juli 2012 22:16

Ja då var agilityveckan slut.... Jag o Cornelia har tävlat 4 dagar under Värmlandsrallyt o det har varut jättekul!!! På torsdagen i Karlstad gjorde vi premiärloppet i agilityklass 2 . Loppet blev tyvärr en disk då hon drog till fel tunnelingång. Men jag var mycket nöjd ändå för hon tog alla kontaktfält. Hopploppet på torsdan gick felfritt på hinderfel men tyvärr fick vi en trög start o drog på oss 0,88 i tidsfel. Trots att vi fick så lite fel så åkte vi ner till en 20.e plats av 84 startande. På fredan så gjorde vi 2 nollade lopp!!! Det flöt fint men tyvärr räckte det inte till någon pinne :( hur som helst så kunde vi inte ha gjort bättre lopp tror jag. placeringarna blev 15/86 i hoppen o 12/79 i agilityn. Lördan däremot så gick det inte lika bra. med facit i hand skulle vi nog ha hoppat över den dagen för både jag o cornelia var trötta o slitna. MEn men det blev träning iallafall. Så sammanfattningen av värmlandsrallyts resultat för cornelia är: Arvika uppflyttad till agilityklass 2. Av karlstads 6 lopp så gick vi helt nollade i 2, 0,88 fel i ett lopp. Diskad i ett lopp, 10 fel i ett och ja fiasko i ett! ;) men vi är helt klart nöjd med veckan.


Annars har det inte hänt så mycket mer denna vecka.... Körde ett kort tfäningspass med Cleo igår och hon gick riktigt fint.

Ja också börjar vårt hundhus ta form...

Det blir nog riktigt bra för hundarna att få hundhuset nu när hösten närmar sig. Ha det gott allihopa skriver snart igen !

Av Camilla Larsson - 18 juli 2012 17:46

Nu bloggar jag för första gången från mobilen får se hur det går.
i söndags var jag o cornelia i Arvika o tävlade. vi hade 2 agilitylopp i klass 1
framför oss o var mycket laddade.
Första loppet gick sådär. Vi fick 5 fel då Cornelia hoppade kontaktfältet på balansen. Sedan tog vi en högerslalom och den gick kanonbra! Efter det så gjorde matte bort sig. jag blev så glad o tänkte yes där satt en högerslalom nu är det bara att köra imål. Jag drog då henne förbi ett hinder o sen tog hon det tillbaka. Diskad! men ändå nöjd.
Dags för nästa lopp. jag tänkte nu jäk.. ska vi ta kontaktfälten! O det gjorde vi!! vi kom felfritt igenom o kom 3.a ( bara 5 felfria imål) jag är jättestolt.
Loppet filmades men tyvärr verkar jag inte kunna lägga upp filmen. här kommer iallafall bilder...

Av Camilla Larsson - 11 juli 2012 19:58

Ja vad händer här.... jag tycker att allt snurrar runt i mitt huvud och att jag mest sitter vid datorn, svarar på mail, loggar in på sbk tävling och svarar i telefon!!!  Jag är kontaktperson för Torsbys tävling i värmlandsrallyt. Värmlandrallyt är ett prjekt som flera brukshundkubbar i Värmland dragit igång tillsammans. Veckan börjar i Arvika nu på söndag med dubbel klass 1. Mån Kil med 1-2 och tisdag är det dags för oss. Vår första klass 1-3 tävling med allt vad det innebär. Vi har haft ca 220 starter förut och nu har vi 546 starter så snacka om en ökning. Onsdag är det Hammarö som har klass 3 och sedan har Karlstad tors-lör klass 1-3.

Jag och Cornelia ska tävla i Arvika och i Karlstad där vi framförallt ska försöka knipa vår sista agilitypinne i klass 1. Vi får väl se hur det går. Hon har ju stått stilla först en månad. Sen har vi tränat lite och sen har hon varit hos svärmor sen i tpordags men jag var och hämtade henne förut. Svärmor har vår gamla tik hos sig och så har hon även en taxhane. Nu löpte Dizzi ( gamla tiken) och då brukar vi ta hem taxhanen Miloz men eftersom Cleo också löpt nu så fick vi ta Dizzi. Och inte nog med det. Dizzi och Cornelia går inte ihop ( har slagits några gånger rejält därav flytten till svärmor) så därför gjorde vi ett byte.

Det har gått jättebra och Emil o Minna har tyckt att det varit så kul när Dizzi har bott hos oss i några dagar.


Nu tycker matte däremot att det är himla gott att Cornelia är hemma.


Var ute förut och körde ett pass å min egen lilla agilityplan. Fick dock inte träna kontaktfält men däremot slalom som gick bra!!


Tog Cleo på ett pass också och där har det verkligen släppt på slalom men vi behöver träna ingångar så att hon blir säker på den.


Isa fick också köra ett litet pass med slalom, fot och nostargetträning.


Nu ligger de alla kvar ute i hundgården och mår gott men men det vankas kvällsmat för dem så jag får väl gå ut och hämta in dem....


Ha det bra så länge så återkommer jag efter mina och Cornelias tävlingar förhoppningsvis med bra resultat!

Camilla

Ovido - Quiz & Flashcards