Alla inlägg under december 2011

Av Camilla Larsson - 11 december 2011 10:55

Ja då har det hänt en del sen sist.


Förra fredan var jag och Cleo ner till Kristinehamn till Cleos bror Charlie. Med oss hade vi Annette med springervalpen Keso och Gunni med cockervalpen som jag tyvärr inte minns namnet på då det blev en hel del prat om hundar och hundnamn....=)

Keso och cockervalpen är exakt 2 månader äldre än Cleo och Charlie så det är himla kul att träffas tillsammans och träna. Och otroligt nyttigt för mig som är nybörjare på det här med jaktträning. Vi gjorde promenadsök och det tyckte Cleo var hur kul som helst. Hon hittade minnsann 2 tennisbollar och 1 dummi.

Se så spänd och intresserad hon är även då de andra kör...

 

Nåja här tittar hon kanske lite på matte också men hon var helt klart med på noterna även då de andra körde.

En bild till på henne från Kristinehamn..  


Sen till nåt annat som hände förra helgen.

Cornelia och jag var på tävling i Karlstad och det gick hur bra som helst...!!

Med oss var Amanda och Peg, Mari och Mini och Rebecca och Atlas.

Vi körde 2 lopp och det första som var i agilityklass 1 gick vi imål nollade och kom 8.a av ca 60 startande och se det räckte till en PINNE!!!  vi fick alltså vår andra agilitypinne.

Vårt andra lopp var i hoppklass 2 och även där gick vi imål nollade. Jag kände att detta lopp flöt på jättebra och var väldigt nöjd då vi gick i mål men skulle det räcka..... och ja!!  vi kom 5.a av ca 40 startande och fick vår första hopppinne i 2.an

Se här så stolt Cornelia är med sina rosetter..  


Cleo var också med på socialträning och det innebär mycket ligga i bur och tra det lugnt. Vilket gick kanonbra!!  


Igår var vi på torsby ridklubbs årliga luciashow där vi varje år är med och visar agility. Cornelia och jag var med och hon var hur taggad som helst. Vi kör efter varandra och det är stor publik samt musik på så säg vem som inte blir taggad av det..=)

Med var Amanda & Peg, Erika & Wicke, Evelina & Nisch, Elin & Nelly och så vi då.

Tyvärr har jag inga bilder från detta.


Men här kommer ett par från vår träning för 2 veckor sen. Lite kul att ta på Cornelia och Cleo tillsammans och se att de är lite lika fast ändå inte.

   


Nästa helg drar vi till Bäckalund på träning jag och Cleo sen på söndan ska jag och springerbrudarna till stallet och träna agility.

Hörs mer framöver!!  / Camilla

Ovido - Quiz & Flashcards