Alla inlägg under oktober 2012

Av Camilla Larsson - 20 oktober 2012 15:14

Söndagen den 14 oktober så var jag och Cornelia på tävling i Kristinehamn. Med var också Amanda med Peg och Mari med Mini.

Jag är mycket nöjd över dagen för trots att det regnade och var himla kallt så var det en bra tävling.

Vi körde 2 lopp och först ut var agilityn.


  Här gick vi felfritt i mål!!  

Men som vanligt med vår tur så missade vi pinnen med 1 placering...   men men det är bara att ta nya tag ... jag är hur som helst mycket nöjd då hon tog kontaktfälten och att vi inte drog på oss några tidfel som vi annars lätt kan göra i agiltyklassen. Placeringen blev 3:a av18 startande.


Nästa lopp var hoppklass 2.


  Här flöt allt på kanonbra och det kändes så himla bra!! tills matte tabbade sig   

Ja vad gör jag egentligen ...vill för mycket som vanligt och drar Cornelia med mig förbi tunnelingången och får därmed 5 fel! Vår placering blev 8:a av 22 startande.


Hur som helst är jag jättenöjd med tanke på att det inte varit mycket träning för oss de senaste veckorna!!

Nästa helg bär det va på en inofficiell tävling i vid Lillerud där jag ska starta båda yrvädren..=)

På dagen efter det ska jag och Cleo på vårt första Workingtest i Karlstad ...pirrig av förvä'ntan.

Ha det bra!

Av Camilla Larsson - 9 oktober 2012 20:44

Ja då var det så igen... jag har aldrig tid att skriva... men det betyder inte att vi inte gör nåt. Ne´j även om det inte blir lika mycket träning nu som när man är sommarledig så har vi gjort den del sen sist.


Vart ska jag börja.... jo i slutet av augusti så var Björn upp till oss och körde unghundarna på fredan och den andra gruppen på lördan. Jag körde Cleo på fredan och det gick väldigt bra även om jag har att bita i...=) Hon fick även komma upp och vara med på slutet på lördan då Cornelia började tycka att vi tjatat tillräckligt för en dag!  På lördan körde jag alltså Cornelia och hon gick också bra. det är kul att köra Cleo men himla skönt när Cornelia är mer säker. Man vet oftast hur hon beter sig i de olika situationerna.

Det blev en kanonhelg tycker jag!

     

Cleo in action... på en del bilder syns det att vi börjat mer med handligen.. som vi verkligen behöver nu när det går undan .. men det är så himla kul med fart   


       

Å Cornelia in action ... inte lika mycket fart men då blev det helt klart mindre fel också   


Ja vad har hänt mer... jo den 15 sept hade vi klubbmästarskap i agility på klubben.

Jag startade både Cornelia och Cleo även om Cleo inte kunde konkurera om titeln så fick hon iallafall två lopp i bena. Henne gick det sådär för vi har lång väg kvar...

Men Cornelia gick det desto bättre för. Vi tog hem klubbmästartiteln i large även iår.

 

Cornelia vinnaren i large, Bixie och Amanda i medium och domaren Lars   


Helgen efter km så bar det av till fjugesta. På lördan så hade Christian ordnat en kullträff. Tyvärr fick några återbud så det var jag m Cleo, Christian m Cindy, Katarina med Ted och Johnny med Charlie.

Vi tränade i terräng där det har varit fågel och Cleo tyckte att det var sååå spännande med viltlukt!!

Här ser ni hur terrängen ser ut på ett ställe hemma hos Christian.    

Efter lunch åkte vi till ett annat ställe och där fick Cleo prova på att stöta fågel. Hon skötte sig jättebra och stötte flera fåglar... det var så himla kul att se.

Jag som annars brukar känna mig så fånig när vi tränar sök fick tipset, av Katarina ,att använda kroppen som jag gör på agilityplanen och då kändes det bättre. På eftermiddan kändes det riktigt bra.

Tyvärr så skar Cleo upp ena trampdynan under ett sök. När vi kom tillbaka till Christian så haltade hon rejält.

Hon har därför fått stå i över 2 veckor och kärde sitt första träningspass nu ikväll.


Dagen efter Fjugesta var jag och Amanda till Kumla på tävling. Där var det dubbel klass 2. Vi var nöjda med dagen även om vi inte fick nögra större och bra resultat.

Cornelia och jag drog på oss feli båda agilityloppen men i det sista fick vi endast 5 fel då cornelia halkat och kraschat i ett hinder. I hopploppen diskade vi oss i första och fick 5 fel i andra. Men jag är nöjd ändå.
   Ska försöka lägga upp film på ett an hopploppen... få se hur det går.!!


Nu på söndag bär det av till Kristinehamn få se om resultaten blir bättre där!


Ha det bra så länge.



Ovido - Quiz & Flashcards